dinsdag 24 mei 2011

Vrijgezellig.....

Zaterdag 14 mei had ik een vrijgezellenfeestje. Mijn tweede in een maand tijd. En ik weet niet wat het is met die vrijgezellenfeestjes van tegenwoordig, maar het ouderwetse klompen haken of sieraden kleien is er niet meer bij. Misschien moeten we met z’n allen wel iets doen aan de Nederlandse statistieken en maakt de Nederlandse vrouw hiermee een statement! Want weet je dat 1 op de 3 huwelijken tegenwoordig eindigt in een scheiding? En onder het motto voorkomen is beter dan genezen beginnen we al bij het vrijgezellenfeest. Want hoe kun je een huwelijk nou beter spiced-up houden dan met een goeie striptease of een fijn potje paaldansen?
Je snapt het al; ik heb beide vaardigheden mogen testen. In eerste instantie werd daar maar één persoon enthousiast van; juist, Ronny. Ik zag het nog niet zo zitten moet ik heel eerlijk zeggen. Mijn lichaam en ik zijn het vaak niet zo eens met elkaar en ik zag mezelf al als een soort walrus met paal en al naar beneden storten, terwijl de (uiteraard superslanke) instructrice er wat beduusd bij staat en roept: ‘Jeetje, en dit was nog wel de extra verankerde paal voor de wat zwaardere gevallen…!’
Maar goed, wie niet waagt… En dus hing ik op vrijdag 22 april aan een paal. Dat mijn gedachten soms lichtelijk overdreven zijn bleek wel, want de paal heeft het gered. En ik ook, op een tiental blauwe plekken en onmenselijke spierpijn na dan. Maar het was veel leuker dan ik van tevoren had gedacht en ik heb zeker respect gekregen voor deze vorm van topsport. Het ziet er zo gemakkelijk uit, maar probeer jij maar eens met de kin op je borst en je armen boven je hoofd je benen allebei tegelijk naar boven te zwaaien, om zo hoppa, elegant en wel ondersteboven te blijven hangen aan de paal… Kun je je enigszins voorstellen hoe dat eruit zag toen wij dat gingen proberen? Nee, doe ook maar niet trouwens….
Afgelopen zaterdag was het de beurt aan de striptease-workshop. Met 10 meiden kwamen we terecht in een, nogal bijzonder, gebouw in Rotterdam waar we eerst getuige waren van een workshop spontane improvisatiedans op een soort van spirituele pling-plong muziek, of zoiets. Mijn vrees voor wat komen ging nam in elk geval met de seconde toe…
Onze workshop werd gegeven door een spontane dame die daadwerkelijk haar inkomen verdient met strippen. Zij leerde ons de juiste moves en loopjes om de heren helemaal gek te maken. En waar de rest van de dames (de één brullend van het lachen, de ander toch redelijk serieus) sexy door de ruimte schuifelden, bleef ik een beetje op de achtergrond, angstvallig een confrontatie met een spiegel vermijdend. Mijn overdreven gedachten kwamen weer opzetten en zaten me tijdens de workshop behoorlijk in de weg. Laten we maar zeggen dat ik niet helemaal op mijn gemakje was. Even later kwamen de attributen tevoorschijn en gewapend met lange handschoenen en boa’s in alle kleuren van de regenboog was het tijd om ‘op elkaar’ te gaan oefenen. Slik….
Met de gedachte ‘Dan hebben we dat maar gehad’ ging ik dapper eerst. Maar wat duurde dat ene liedje lang! En ik maar schudden met die heupen en sjimmie-sjimmies doen (don’t ask…). Toen bedacht ik me ineens dat dit een workshop striptease was en dat er ook nog wat uit moest. Dus boa aan de kant, handschoenen zo elegant als mogelijk uitgetrokken en nadat ik mezelf ook nog even fijn op de grond had geworpen in de schijnbaar sensuele positie ‘zonnegroet’ ging ook de blouse door de lucht. Einde nummer, gelukkig! Maar nu moest ik op de stoel, terwijl een vriendin aan de beurt was voor haar striptease om mij te verleiden. Ze fluisterde nog even in mijn oor dat ze net ging doen of ik haar vriend was en daar ging de muziek weer. En echt, ik ben heel gek op mijn vriendinnen en wil alles met ze delen, maar als er dan ééntje met een paar grote puppy-ogen heel zwoel op je afkomt en bewegingen uithaalt die je normaal alleen op gecensureerde zenders ziet, dan krijg je het wel even benauwd kan ik je vertellen!
Maar goed, ik heb het allemaal overleefd en thuis is er in elk geval één iemand heel positief over de dingen die ik heb geleerd….
Maar als ik een conclusie mag trekken over hetgeen ik tijdens deze twee dagen heb meegemaakt dan is het wel deze: Als ik ooit ga trouwen, mag ik dan alstjeblieft een ouderwetse pimp-je-pannenset of brei-je-favoriete-gerecht vrijgezellendag? Met veel cocktails voor de creativiteit, dat dan weer wel!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten