dinsdag 31 mei 2011

Opgeruimd staat netjes!

Dacht ik het wel even in 1 avondje te doen, kwam ik mooi bedrogen uit zeg! Wat een spullen kan men verzamelen in zo'n kast zeg! En ik heb er deze keer echt goed over nagedacht en niet overhaast alles weer in de kast gepleurd zal ik maar zeggen. Maar laat ik vooraan beginnen....

Donderdagavond ben ik samen met Roos naar de IKEA gereden, want als er één concern sterk is in opbergmogelijkheden dan zijn het die Zweden wel... Die hebben voor alles een mandje of een doosje, dus dat moest lukken! En het is gelukt kan ik je zeggen. Van tevoren even bij Ronny gecheckt of hij een moreel bezwaar heeft tegen een rosig kleurtje in huis, maar nadat hij mij met zijn wenkbrauwen opgetrokken aankeek wist ik wel genoeg. Met twee meiden in huis heeft hij eerlijk gezegd ook geen keus. Dus hoppa, wij hebben 4 rose manden gekocht. Lichtrose, dat weer wel. En gecombineerd met een paar robuuste, dierenhuidachtige manden is de kast ook best nog wel een beetje mannelijk.
Nadat Roos nog een paar keer met de lift op en neer was geweest (waar je kinderen al geen plezier mee kunt doen!) werd de bus weer opgezocht, want thuis wachtte 'het obstakel'. 

Thuis een sopje gemaakt, de stofdoek tevoorschijn getoverd en de mouwtjes opgestroopt. Eerst maar eens alles uit de kast halen. Spelletjes, knutselspullen, boeken, fotolijstjes, bakken met administratie, het kwam allemaal tevoorschijn. Alle laden en manden gingen op de kop en ik heb werkelijk waar een paar keer een 'Oh, daar had ik het neergelegd' en 'Huh? Hebben we dat ook?' momenten gehad.
Maar nadat alles uit de kast was (uiteraard netjes afgestoft!) heb ik die een fijn sopje gegeven. Ha fijn, een blinkende kast! Maar nu, de indeling.
Na wat geschuif met laatjes en manden heb ik de indeling bepaald en begon voorzichtig weer het inpakken.
Een hoop spullen zijn verplaatst naar elders in huis en ik heb zelfs een aantal dingen weggegooid! Ook ik leer het nog wel... Het heeft een paar dagen geduurd voordat alles weer een eigen (logisch) plekje had, maar ik ben klaar! En het resultaat mag er zijn. Nu mezelf nog even de discipline aanleren om het ook zo te houden.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten